پاسخ به سوالات رایج شما 

اگر در حال مصرف سینورا هستید یا می‌خواهید مصرف آن را شروع کنید، در قسمت زیر می‌توانید سوال‌هایی را که ممکن است برای شما هم پیش بیاید مشاهده کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دارو می‌توانید با ارکید لایف در ارتباط باشید.

اثربخشی دارو

اثربخشی دارو

بارداری و شیردهی

بارداری و شیردهی

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی

نحوه مصرف دارو

نحوه مصرف دارو

پایداری و نگهداری دارو

پایداری و نگهداری دارو

پایداری و نگهداری دارو

چطور می توان فهمید که دارو خراب شده است؟

در شرایط زیر دارو خراب شده است و نمی توان از آن استفاده کرد:

» شرایط نگهداری دارو به درستی رعایت نشده باشد

» از تاریخ انقضای دارو گذشته باشد

» ظاهر فرآورده تغییر کرده و ذرات زیادی داخل فرآورده دیده شود

» دارو تغییر رنگ داده باشد و یا دچار یخ زدگی شده باشد

آیا داروی سینورا بعد از یخ زدگی قابل استفاده است؟

خیر، در صورت یخ زدگی دارو قابل استفاده نیست.

پیش از تزریق، به منظور هم دما شدن دارو با محیط چه مدت زمانی دارو باید خارج از یخچال قرار بگیرد؟

بهتر است دارو پیش از تزریق به مدت 15 الی 30 دقیقه در دمای محیط قرار بگیرد.

نحوه مصرف دارو

اگر یک دوز دارو فراموش شود چه باید کرد؟

تزریق دوز فراموش شده را به محض به یاد آوردن انجام داده و توجه داشته باشید که تجویز دوزهای بعدی مطابق روال قبل صورت بگیرد. اگر زمان تزریق بعدی نزدیک است، نیازی به تزریق دوز فراموش شده نمی‌­باشد و باید تزریق بعدی در زمان مقرر خود و بدون دو برابر کردن دوز موردنظر از دارو انجام شود.

آیا وقفه در مصرف داروی سینورا اشکالی دارد؟

در صورت وقفه در مصرف داروی سینورا احتمال عود بیماری افزایش پیدا می‌کند، بنابراین نباید مصرف دارو به صورت خودسرانه متوقف شود.

روش تزریق داروی سینورا و محل‌های تزریق چیست؟

مطابق بروشور، داروی سینورا به صورت زیر جلدی در محل های شکم با فاصله 5 سانتی متر از اطراف ناف، و روی ران (قسمت بالا و بیرونی ران) قابل تزریق است.

آیا می توان پس از تزریق استحمام کرد؟

منابع خاصی در این زمینه موجود نیست اما، باید در نظر گرفت استحمام سبب گرم شدن محل تزریق شده و جذب دارو را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بنابراین بهتر است فرد تا چند ساعت پس از تزریق دارو، استحمام نکند.

آیا نشت خون یا دارو پس از خروج سوزن نگران کننده است؟

خیر. اگر خون به مقدار کمی نشت کند نشان دهنده حالت اشتباه تزریق دارو میباشد و می بایست آموزش های لازم به بیمار داده شود تا در محل مناسب تجویز گردد. در خصوص نشت دارو هم نکته مهم این است که بایستی به بیمار، آموزش‌های لازم در خصوص نحوه تزریق دارو داده شود زیرا نشت دارو میتواند اثربخشی دارو را خصوصا در درازمدت تحت تاثیر قرار دهد.

تداخلات دارویی

آیا تزریق دارو با وعده غذایی تداخل دارد؟ بهترین فاصله زمانی تزریق دارو با وعده غذایی چه زمانی می باشد؟

تداخل خاصی در این زمینه مطرح نیست و مصرف وعده غذایی نسبت به تزریق دارو اهمیت خاصی ندارد.

آیا سینورا با واکسن‌ها تداخل دارد؟

در صورت استفاده ار دارو نباید از واکسن زنده استفاده شود. در صورت لزوم بایستی فرد حداقل 4 هفته قبل از شروع داروی سینورا تزریق واکسن زنده را انجام داده، و اگر فرد در حال استفاده از داروی سینورا می‌باشد، باید مصرف دارو را قطع کرده و حداقل 6-10 هفته پس از قطع مصرف دارو، واکسن را تزریق کند، و سپس حداقل 4 هفته پس از تزریق واکسن مجددا مصرف داروی سینورا را شروع کند. مصرف واکسن غیر زنده همزمان با داروی سینورا منعی نداشته فقط باید توجه شود امکان دارد کارایی واکسن غیر زنده کم شود بنابراین، این موضوع، خصوصا در هنگام تجویز واکسنهای مهمی چون پنوموکوک بایستی در نظر گرفته شود و توصیه میشود در این شرایط، تیتر آنتی بادی مورد سنجش قرار گیرد.

آیا سینورا با سولفاسالازین تداخل دارد؟

مصرف سینورا با داروی سولفاسالازین تداخلی ندارد.

آیا سینورا با آنتی بیوتیک (پنی سلین، سفکسیم و …) تداخل دارد؟

مصرف داروی سینورا همزمان با آنتی بیوتیک ها در فردی که عفونت فعال دارد، نبایستی انجام شود.

آیا سینورا با آتنولول تداخل دارد؟

تداخل خاصی بین این دو دارو وجود ندارد.

آیا سینورا با والزارتان تداخل دارد؟

تداخل خاصی بین این دو دارو وجود ندارد.

آیا سینورا با متوتروکسات تداخل دارد؟

بر اساس آنچه که در مونوگراف دارو آمده، داروی آدالیمومب با متوتروکسات تداخل ندارد و در بسیاری از اندیکاسیونها، داروی متوترکسات به‌صورت همزمان همراه با داروی سینورا تجویز می‌گردد.

مصرف سینورا با بیماری قلبی و عروقی تداخل دارد؟

به علت وجود عوارض قلبی برای داروی سینورا، فرد بایستی پیش از شروع دارو از نظر عملکرد قلبی بررسی شده، و ترجیحا تایید متخصص قلب و عروق را برای شروع داروی سینورا داشته باشد.

مصرف سینورا با بیماری افزایش فشارخون تداخل دارد؟

مصرف داروی سینورا در مبتلایان به افزایش فشار خون منع مصرفی ندارد اما، به علت وجود عوارض قلبی برای داروی سینورا، فرد باید پیش از شروع دارو از نظر عملکرد قلبی بررسی شده، و ترجیحا تایید متخصص قلب و عروق را برای شروع داروی سینورا داشته باشد.

مصرف سینورا با بیماری کلیوی تداخل دارد؟

داروی سینورا سمیت کلیوی نداشته و تنظیم دوز برای افراد مبتلا به نارسایی کلیوی بررسی نشده است.

مصرف سینورا با بیماری کبدی تداخل دارد؟

داروی سینورا عوارض کبدی نادری داشته لذا فرد باید توسط پزشک بررسی شده و پزشک مورد نظر تایید کند که مصرف سینورا در فرد مانعی ندارد.

مصرف سینورا با عفونت ها به ویژه عفونت TB تداخل دارد؟

افراد نباید در صورت وجود عفونت فعال در بدن، از داروی سینورا استفاده کند.

مصرف سینورا با بیماری دیابت تداخل دارد؟

مصرف داروی سینورا در افراد دیابتی منعی نداشته و لزوم بررسی های بیشتر توصیه نشده است، فقط بایستی بدین نکته توجه کرد که دیابت، خصوصا انواع کنترل نشده و یا پیشرفته، می‌تواند فرد را مستعد انواع عفونت کند و بایستی بدین نکته توجه داشت.

بارداری و شیردهی

مصرف سینورا در دوران بارداری چگونه است؟

براساس مطالعات محدود انجام شده در انسان، به‌نظر می‌رسد مصرف داروی سینورا در بارداری ایمن بوده اما به دلیل لزوم واکسیناسیون برای نوزاد، در اکثر اندیکاسیون ها در هفته 30 بارداری و در برخی اندیکاسیون ها در هفته 20 بارداری، بایستی مصرف دارو قطع شود، اما به‌طور کلی نهایتا تصمیم گیری بایستی بر اساس نظر پزشک صورت بگیرد.

مصرف سینورا در دوران شیردهی چگونه است؟

اگرچه بنظر میرسد مصرف دارو در بارداری مشکل زا نمیباشد اما مصرف دارو در دوران شیردهی حتما بایستی با نظر پزشک و در نظر گرفتن صورت گیرد.

اثربخشی دارو

حداقل فاصله زمانی شروع دارو تا اثربخشی دارو چه زمانی است؟

دو تا چهار هفته

اگر در پایان هردوره مصرف تا تهیه نسخه بعدی و شروع مجدد دارو، فاصله ایجاد شود اثر دارو از بین می رود؟

خیر- به دلیل نیمه عمر بالای دارو، فاصله 2-3 روز تا تزریق بعدی دارو مشکلی ایجاد نمی‌کند.

نیمه عمر دارو در بدن چقدر است؟

در اکثر افراد حدود 14 روز ( به طور کلی 10 تا 20 روز)

در تمامی مراحل پشتیبان شما هستیم.

در صورتی که تحت درمان با داروی سینورا هستید، می توانید از خدمات ارکید لایف بهره‌مند شوید.

آشنایی با ما

شرکت سیناژن در سال 1373 با هدف تولید محصولات بیوتکنولوژی نوین تاسیس شد. حرکتی که از همت و ایده‌ی متخصصین کوشا آغاز و به تولد بزرگترین تولید کننده محصولات بیوتکنولوژی پزشکی در منطقه منجر شد.سیناژن در سال 1396 موفق به کسب تاییدیه اتحادیه اروپا در تولید بهینه دارو شد که به عنوان تنها شرکت ایرانی دارای این گواهی معتبر شناخته می شود.

سیناژن
ارکید فارمد

آشنایی با سینورا

سینورا یک داروی ضد مولکول TNF است. در برخی بیماری‌ها همانند آرتریت روماتوئید این مولکول در بدن به میزان زیاد تولید شده و باعث ایجاد التهاب، درد و آسیب می‌شود. داروی سینورا از فعالیت مولکول TNF در بدن جلوگیری می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد.
سینورا به صورت تزریقی استفاده می‌شود و در دو فرم سرنگ از پیش پر شده و فیزیوجکت در دسترس است. تزریق با فیزیوجکت آسان، دقیق و ایمن است و توسط خود بیمار انجام می‌شود، بنابراین بیمار نیازمند مراجعه به مراکز درمانی در هر نوبت از تزریق نیست.

لینک‌های مفید

آشنایی با سینورا

سینورا یک داروی ضد مولکول TNF است. در برخی بیماری‌ها همانند آرتریت روماتوئید این مولکول در بدن به میزان زیاد تولید شده و باعث ایجاد التهاب، درد و آسیب می‌شود. داروی سینورا از فعالیت مولکول TNF در بدن جلوگیری می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد.
سینورا به صورت تزریقی استفاده می‌شود و در دو فرم سرنگ از پیش پر شده و فیزیوجکت در دسترس است. تزریق با فیزیوجکت آسان، دقیق و ایمن است و توسط خود بیمار انجام می‌شود، بنابراین بیمار نیازمند مراجعه به مراکز درمانی در هر نوبت از تزریق نیست.

آشنایی با ما

شرکت سیناژن در سال 1373 با هدف تولید محصولات بیوتکنولوژی نوین تاسیس شد. حرکتی که از همت و ایده ی متخصصین کوشا آغاز و به تولد بزرگترین تولید کننده محصولات بیوتکنولوژی پزشکی در منطقه منجر شد.سیناژن در سال 1396 موفق به کسب تاییدیه اتحادیه اروپا در تولید بهینه دارو شد که به عنوان تنها شرکت ایرانی دارای این گواهی معتبر شناخته می شود.

سیناژن
ارکید فارمد
3.3/5 (4 نظر)