نکات مهم درمان با سینورا

 

چنانچه به داروی آدالیمومب حساسیت دارید و یا مبتلا به یک عفونت فعال هستید از داروی سینورا استفاده نکنید.

قبل از شروع درمان با داروی سینورا، این امکان وجود دارد که پزشک جهت اطمینان از عدم ابتلا به سل و یا عفونت‌های دیگر، برای شما آزمایشاتی انجام دهد.

نکاتی که پیش از شروع درمان باید بدانید

در صورت وجود هر نوع بیماری خاص، به خصوص در موارد زیر، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید:

» در صورتی‌ که باردار هستید یا برنامه‌ای برای باردارشدن دارید یا در حال شیردهی هستید.
» در صورتی‌ که از هر نوع داروی دیگری (نسخه‌ای یا غیر نسخه‌ای، فرآورده‌های گیاهی یا مکمل) استفاده می‌کنید.
» در صورتی‌ که به داروها، غذاها، یا مواد دیگر (مانند: لاتکس یا مواد لاستیکی) حساسیت دارید. توجه داشته باشید که در صورت وجود سابقه آلرژی و یا علائمی مانند بثورات جلدی، کهیر، خارش، تنگی نفس، خس خس سینه، سرفه، تورم صورت، لب‌ها، زبان یا گلو، و یا هر علامت دیگری به پزشک خود اطلاع دهید.
» در صورت وجود هر نوع عفونت اخیر و یا مزمن و یا علائمی چون تب، لرز، گلو درد و یا نشانه‌های آنفولانزا به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین از آنجایی‌که، در مناطق خاصی از جهان، احتمال ابتلا به برخی عفونت‌ها بیشتر است، پزشک خود را از محل زندگی خود و جایی که به تازگی به آنجا سفر کرده‌اید یا در طول دوره درمان قصد سفر به آنجا را دارید، مطلع سازید.
» اگر سابقه ابتلا به سل یا تست پوستی مثبت برای تشخیص سل دارید یا قبلا در مناطقی که شیوع این بیماری بالاست زندگی و یا بدین مناطق سفر کرده‌اید و یا در تماس نزدیک با فرد مبتلا به سل بوده‌اید.
» در صورت وجود هر گونه بی‌حسی یا احساس سوزش در اندام‌ها و یا ابتلا به بیماری‌هایی که سیستم عصبی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد (به عنوان مثال، بیماری ام اس، سندرم گیلن-باره، حملات تشنج).
» در صورت وجود سابقه نارسایی احتقانی قلب، لنفوم یا سایر بیماری‌های بدخیمی ، اختلالات خونی (به عنوان مثال کم‌خونی)، اختلالات مغز استخوان، بیماری‌های خود ایمنی (به عنوان مثال لوپوس).
» در صورتی‌که سابقه‌ای از اختلالات کبدی (به عنوان مثال هپاتیت B)، اختلالات کبدی ناشی از مصرف الکل (هپاتیت الکلی) دارید، یا موقع دریافت آدالیمومب و یا سایر داروهای مهارکننده TNF، ویروس » هپاتیت B در شما مجددا فعال می‌شود.
» اگر برنامه‌ای برای عمل جراحی و یا هر نوع واکسیناسیون دارید، یا اخیرا واکسن دریافت کرده‌اید.

نکاتی که در حین درمان باید بدانید

مواردی که باید بدانید یا انجام دهید:

» یک لیست از تمام داروهای خود را (نسخه‌­ای، فرآورده‌های طبیعی، ویتامین‌ها، OTC) با خود نگه دارید. این لیست را به پزشک معالجتان نشان دهید.
» این احتمال وجود دارد که تست هپاتیت B برای شما انجام شود، زیرا این امکان وجود دارد که در طول درمان عفونت هپاتیت B فعال شود.
» استفاده طولانی مدت از آدالیمومب به صورت نادر احتمال دارد که ابتلا به سرطان را افزایش دهد.
» عفونت‌های شدید در حین استفاده از این دارو گزارش شده است. اگر شما دچار هر گونه عفونت هستید و یا در حال حاضر یا در گذشته نزدیک تحت درمان با آنتی بیوتیک بوده‌­اید، با پزشک خود مشورت کنید.
» قبل از دریافت هرگونه واکسن با پزشک خود صحبت کنید. در حین استفاده از این دارو ممکن است احتمال بروز عفونت افزایش و یا اثربخشی واکسن کاهش یابد.
» اگر شما مبتلا به بیماری قلبی هستید، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
» اگر شما مبتلا به بیماری MS (مولتیپل اسکلروز) یا بیماری‌های دیگر مرتبط با مغز و اعصاب هستید، با پزشک خود مطرح کنید.
» تمام داروهایی که مصرف می­‌کنید را با پزشک خود را بررسی کنید. این دارو ممکن است با برخی داروهای دیگر تداخل داشته باشد.
» دندانپزشک، جراح و سایر پزشکان خود را در جریان مصرف این دارو بگذارید.
» اگر شما باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید، این موضوع را با پزشک خود درمیان بگذارید. توجه داشته باشید که بایستی در مورد فواید و خطرات استفاده از این دارو در حین بارداری با پزشک صحبت کنید.
» اگر شما در حال شیردهی به نوزادتان هستید به پزشک خود بگویید تا از هر گونه خطر احتمالی که نوزادتان را تهدید میکند با خبر شوید.
» چنانچه قند خون شما بالا است و مبتلا به بیماری دیابت هستید با پزشک خود مشورت کنید. زیرا احتمال ابتلا به عفونت در شما بالاتر می‌­باشد.

CinnoRa

Back to Life

مصرف سینورا در کودکان
کودکان

کودکان کمتر از 2 سال

مصرف سینورا در کودکان کمتر از 2 سال (یا کمتر از 6 سال در کودکان مبتلا به بیماری کرون) توصیه نمی‌شود.

واکسن کودکان

واکسن کودکان

کودکان تحت درمان با سینورا بایستی تمامی واکسن­‌های خود را قبل از شروع درمان و در فاصله زمانی مناسب، به اتمام رسانده باشند.

مصرف سینورا در دوران بارداری و شیردهی

مصرف سینورا در دوران شیردهی 

این دارو به میزان بسیار کم در شیر مادر ترشح می شود و به میزان ناچیز توسط نوزاد جذب می شود. به طور کلی تاثیر این دارو در نوزاد ناشناخته است و تصمیم گیری در مورد ادامه شیردهی یا ادامه درمان با سینورا بایستی بنا به صلاحدید پزشک و با در نظر گرفتن فوائد شیردهی برای نوزاد و فوائد درمان برای مادر صورت بگیرد.

مصرف سینورا در دوران بارداری

» همیشه قبل از استفاده از هر گونه دارو پزشک خود را از باردار بودن و یا قصد باردار شدن مطلع سازید.

» این دارو در دوران بارداری بنا به صلاحدید پزشک تنها در صورت وجود منفعت بیشتر نسبت به خطراتی که برای جنین وجود دارد مصرف می‌شود.

» به خانم‌ها در سنین باروری باید توصیه شود که از قرص‌های ضدبارداری مناسب در طول درمان و حداقل به مدت 5 ماه پس از قطع درمان استفاده نمایند.

عوارض جانبی احتمالی

تمامی داروها در کنار مزایای درمانی خود دارای عوارض شایع و ناشایع نیز هستند، اگرچه بسیاری از افراد دچار این عوارض نمی­‌شوند و یا با نوعی خفیف از عوارض مواجه می­‌شوند.

سردرد

سردرد

از شایع‌ترین عوارض این دارو با شیوع 12 درصد است.

بیماری‌های عفونی

بیماری عفونی

احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی در شما بیشتر است، بنابراین دست‌های خود را مرتب بشویید و از افراد مبتلا به عفونت، سرماخوردگی یا آنفولانزا دوری کنید.

التهاب و درد محل تزریق

التهاب و درد محل تزریق

آموزش و انجام تزریق به صورت صحیح در کنترل درد و التهاب محل تزریق موثر است.

علائم شبیه به آنفولانزا

علائم شبیه آنفولانزا که عبارتند از سردرد، ضعف، تب، لرز، درد و تعریق. داروهای ضد درد می‌­توانند در این شرایط کمک کننده باشند.

اگر شما متوجه هر یک از موارد زیر شدید پزشک خود را بلافاصله مطلع سازید:

 

» نشانه‌های یک واکنش حساسیتی، مانند بثورات جلدی، کهیر، خارش، قرمزی، تورم، تاول یا لایه لایه شدن پوست به‌همراه تب یا بدون آن، خس خس سینه، تنگی نفس، احساس گرفتگی در گلو، مشکل در تنفس یا صحبت کردن، خشونت غیر معمول صدا، یا تورم دهان، صورت، لب، زبان یا گلو.
» علائم عفونت که عبارتند از تب 38 درجه سانتی گراد و یا بالاتر، لرز، گلو درد شدید، درد در ناحیه گوش یا سینوس، سرفه، افزایش ترشحات خلط و یا تغییر در رنگ آن، دفع ادرار همراه با درد، زخم دهان، زخم ترمیم نشده یا درد و یا خارش در  ناحیه مقعد.
» اختلال در تنفس.
» تورم در پاها یا شکم.
» احساس درد یا فشار در قفسه سینه.
» سردرد شدید.
» عدم توانایی در غذا خوردن.
» درد شکم شدید.
» ناراحتی معده و یا استفراغ.
» احساس خستگی و یا ضعیف.
» کمر درد شدید.
» بی حسی یا سوزش در دست و پا.
» تیره شدن رنگ ادرار یا زردی پوست و چشم.
» تعریق شبانه.
» کاهش وزن شدید.
تبی که بهبود نمی یابد.
» هر نوع ضایعه پوستی.
» عوارض جانبی یا هر نوع اختلالی که بهبود نمی‌یابد و تشدید می‌شود.


در تمامی مراحل پشتیبان بیماران خود هستیم.

در صورتی که تحت درمان با داروی سینورا هستید، می‌توانید از خدمات ارکید لایف بهره‌مند شوید.

آشنایی با ما

شرکت سیناژن در سال 1373 با هدف تولید محصولات بیوتکنولوژی نوین تاسیس شد. حرکتی که از همت و ایده‌ی متخصصین کوشا آغاز و به تولد بزرگترین تولید کننده محصولات بیوتکنولوژی پزشکی در منطقه منجر شد.سیناژن در سال 1396 موفق به کسب تاییدیه اتحادیه اروپا در تولید بهینه دارو شد که به عنوان تنها شرکت ایرانی دارای این گواهی معتبر شناخته می شود.

سیناژن
ارکید فارمد

آشنایی با سینورا

سینورا یک داروی ضد مولکول TNF است. در برخی بیماری‌ها همانند آرتریت روماتوئید این مولکول در بدن به میزان زیاد تولید شده و باعث ایجاد التهاب، درد و آسیب می‌شود. داروی سینورا از فعالیت مولکول TNF در بدن جلوگیری می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد.
سینورا به صورت تزریقی استفاده می‌شود و در دو فرم سرنگ از پیش پر شده و فیزیوجکت در دسترس است. تزریق با فیزیوجکت آسان، دقیق و ایمن است و توسط خود بیمار انجام می‌شود، بنابراین بیمار نیازمند مراجعه به مراکز درمانی در هر نوبت از تزریق نیست.

لینک‌های مفید

آشنایی با سینورا

سینورا یک داروی ضد مولکول TNF است. در برخی بیماری‌ها همانند آرتریت روماتوئید این مولکول در بدن به میزان زیاد تولید شده و باعث ایجاد التهاب، درد و آسیب می‌شود. داروی سینورا از فعالیت مولکول TNF در بدن جلوگیری می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد.
سینورا به صورت تزریقی استفاده می‌شود و در دو فرم سرنگ از پیش پر شده و فیزیوجکت در دسترس است. تزریق با فیزیوجکت آسان، دقیق و ایمن است و توسط خود بیمار انجام می‌شود، بنابراین بیمار نیازمند مراجعه به مراکز درمانی در هر نوبت از تزریق نیست.

آشنایی با ما

شرکت سیناژن در سال 1373 با هدف تولید محصولات بیوتکنولوژی نوین تاسیس شد. حرکتی که از همت و ایده ی متخصصین کوشا آغاز و به تولد بزرگترین تولید کننده محصولات بیوتکنولوژی پزشکی در منطقه منجر شد.سیناژن در سال 1396 موفق به کسب تاییدیه اتحادیه اروپا در تولید بهینه دارو شد که به عنوان تنها شرکت ایرانی دارای این گواهی معتبر شناخته می شود.

سیناژن
ارکید فارمد
3/5 (3 نظر)